אם גם אתם הלכתם לאיבוד בניסיון להבין כמה עולה קידום אתרים אורגני – זה בסדר, אתם לא לבד. למעשה, רוב האנשים שמחפשים בגוגל אחר ״קידום אתרים מחיר״ ומגיעים לאתרים של חברות קידום אתרים, לא תמיד מצליחים לקבל את ההצעה עם העלות המדויקת לקידום האתר שלהם.

מחשבון מחיר SEO

אחת הסיבות לכך היא שאין מחירון קידום אתרים אחיד, כי לא ניתן לקבוע את המחיר מבלי שיודעים את נתוני האתר שצריך לקדם, כמו סוג מילות מפתח, כמות הביטויים, וגם – איזה אתרים נמצאים בדף הראשון בגוגל בביטויים האלה (אתרים מתחרים).

בגדול, מחירון קידום אתרים מתבסס על שעות העבודה שצריך להשקיע בקידום האתר, עלות התוכן (כתיבת תוכן לאתר), עלות פיתוח תוכנה אם צריך (בניית האתר, שדרוג האתר או תיקון באגים) ועלות של תשתית אתרים לקידום – עלות הקישורים בשביל לקדם את האתר (בלי קישורים קשה מאוד לקדם, לרוב גם בלתי אפשרי).

עם זאת, מחיר קידום אתרים משוער וכללי זאת לא מילה גסה. לפניכם מספר שיטות תמחור של קידום אתרים אורגני בגוגל.

מחיר קידום אתרים שמתבסס על תקציב העסק

מחיר קידום אורגני בגוגל שמתבסס על היכולת התקציבית של העסק זה דבר נהדר. בגלל שהתקציב כבר ידוע מראש, מקדם האתר יכול להתאים את אופי העבודה ואת חבילת הקידום בהתאם ליעדים הרצויים.

ברגע שיש תקציב ידוע וקבוע מראש יחד עם יעדים רצויים (כמו בכמה אחוזים להגדיל את תנועת הגולשים באתר) כך גם העבודה תהיה אפקטיבית יותר ומותאמת לתוצאות הרצויות.

דוגמאות של מחירי קידום אתרים:

  • קידום אורגני ב-1000 ש״ח בחודש
  • קידום אורגני ב-2000 ש״ח בחודש
  • קידום אורגני ב-4000 ש״ח בחודש

חבילות קידום אתרים

לפעמים מחירי קידום אתרים מוצגים כחבילות קידום אתרים מובנות, ללא אפשרות של התאמה אישית. החבילות מתבססות בדרך כלל על כמות מילות המפתח ורמת הקושי שלהן. החלוקה לחבילות יכולה להתבצע גם ע״י קטגוריות ללא התייחסות לכמות מילות המפתח.

דוגמאות של מחירי חבילות קידום אורגני:

  • חבילה בסיסית – קידום אורגני בגוגל לעשרה ביטויים: 1000 ש״ח לחודש
  • חבילה מקצועית – קידום בגוגל ל- 50 ביטויים: 3000 ש״ח בחודש
  • חבילת קידום מתקדמת – קידום אורגני ל-100 ביטויים: 5000 ש״ח בחודש

מחירון קידום אתרים לפי תחום

  • קידום בתחום קל – 1500 ש״ח
  • קידום אורגני בתחום תחרותי – 3500 ש״ח
  • קידום אורגני בתחום קשה במיוחד – 15000 ש״ח

קשה מאוד לקבוע מחירים על סמך תחום האתר בלבד. למשל ישנם אתרים בתחום המזון שקל מאוד לקדם ויש כאלה – שקשה מאוד עד בלתי אפשרי. לכן ההמלצה להמנע מהצעות מחיר לקידום אורגני שמבוססות על תחום בלבד.

יחד עם זאת, התחום של האתר יכול להיות אינדיקציה ליצירת מחירון קידום אתרים, אבל חייבים לעשות את כל הבדיקות, כולל איזה ביטויים (שמייצגים שירות או מוצר) צריך לקדם בגוגל.

מחיר קידום אתרים לפי הצלחה

ישנן חברות קידום אתרים שיציעו עלויות תלויות הצלחה.

לדוגמה: בהצעת מחיר לקידום אורגני מופיע שהקידום עולה רק 1000 ש״ח בחודש, אך ברגע שהתנועה האורגנית באתר תעלה ב 30% העלות תהיה 2000 ש״ח בחודש.

דוגמה נוספת: מחיר קידום אורגני ב- 2000 ש״ח בחודש וברגע שהאתר יתקדם לדף הראשון בגוגל בביטוי תחרותי, המחיר יהיה 3000 ש״ח.

דוגמה נוספת: עלות הקידום הינה 1500 דולר בחודש ועם הגעת האתר לשלושת המקומות הראשונים בגוגל בחיפוש מארה״ב בביטוי מוגדר, הלקוח ישלם בונוס של 7000 דולר לחברת הקידום.

המודל הזה של התמחור בקידום אורגני אינו מתאים לכל חברת קידום אתרים וגם לא לכל לקוח. מדובר בהימור מושכל, אבל עדיין הימור. במקרה הנ״ל לא הלקוח ולא המקדם יודעים בוודאות אם תהיה צמיחת גולשים איכותיים, מתי והאם התנועה הזאת תביא ערך ללקוח (בדמות מכירות).

לפעמים כן כדאי להציב יעדים כאלה ואחרים יחד עם התגמול הכספי, אך לא על כל העלות, אלא רק על חלק קטן מהמחיר – החלק של הבונוס בהצעה.

קידום אתרים בתמורה לאחוזים בחברה

זאת גם אופציה ולפעמים – אופציה טובה. האפשרות הזאת מתאימה לעסק קטן שיש לו מוצרים מעולים או ערך מוסף אחר, אך אין לו תקציב שיווקי. במודל הזה, חברת קידום אתרים יכולה לקחת על עצמה את כל העלות של השיווק הדיגיטלי של החברה, כולל הקמת אתר בתמורה לחלק מהחברה או בתמורה לחלק מההכנסות.

חשוב לציין שגם במודל הזה, שני הצדדים חייבים להיות מרוצים – בדיוק כמו בשאר מודלים עסקיים מוצלחים.

מחיר קידום אתרים מותאם אישית

מחיר קידום אתרים שהותאם באופן אישי לעסק, ליעדים ולתקציב – זה המודל הטוב ביותר. במהלך יצירת הצעת מחיר לקידום אתר אינטרנט בהתאמה אישית, כדאי לקחת בחשבון את כל שיטות התמחור שהוצגו עד כה, ואפילו לבצע מחקר מקדים לביטויים שרוצים לקדם.

המחיר הטוב ביותר לקידום האתר זה לא המחיר הזול ביותר. מחיר קידום אתרים טוב זה מחיר שיאפשר לבעל העסק להשקיע את העלות הנדרשת במהלך מספר שנים בקידום האתר, עד שהאתר יהפוך להיות נכס של ממש – אתר מניב הכנסה ומנצח אתרים מתחרים.

לעיתים נדמה, שהשקעה של קידום אתרים בגוגל במחיר של עשרות אלפי שקלים בשנה זה מוגזם, עד שרואים את השורה התחתונה – הכנסה של מאות עד מליוני שקלים מאתר אינרטרנט עם תנועת גולשים שמגיעה דרך חיפוש פשוט במנוע החיפוש גוגל.